Powered By Blogger

Jumaat, 14 Oktober 2011

SuAtU pEnGoRbAnAn~~~`

dia mash syngkn aku….
keluarga dia juga mash syngkn aku….
tapi…
adakah aku juga msh syngkan dia…
hubungn kami sudh berakhir…
tapi…
dia belum beritahu keluarganya…
aku msh disanjung tinggi…
sedangkan aku kini hanya khayalan mereka..
dia masih mengharapkan diriku…
begitu juga keluarganya…
salamku masih sentiasa disampaikan….
sedangkan aku tidak wujud lagi…
salam itu hanya rekaan semata-mata…
salam yg hanya direka untuk menutup kenyataan..
tapi…
patutkah ianya dilakukan…
perlukah ianya terjadi…
apa yang harus aku lakukan…
perlukah aku menerima dia kembali..
keluarganya begitu mengharapkn driku…
mengaharapkn aku membahagiakan putera mereka..
ya sang putera…
dia satu-satunya putera di dalam keluarganya…
dan kini aku menjadi harapan mereka..
haruskah aku menerimanya kembali…
setelah hatiku dipermainkan..
diriku pernah diperlakukan seperti boneka hidup…
tapi…
masihkah ada kasih sayang untuknya…
adakah hatiku masih boleh menerimanya…
aku memikirkan keluarganya…
perlukah aku mematahkan harapan mereka…
aku tidaklah sekejam ibu tiri Cinderalla….
aku bukanlah sekejam nenek sihir…
aku punya satu hati yang mudah terluka…
hatiku juga mudah tersentuh…
suatu pengorbanan..
ya aku mengorbankan hatiku…
aku menerima dirinya kembali…
aku menerima dirinya kerana keluarganya…
ibunya begitu mengharapkan aku…
aku xkn utamakan keegoanku…
aku xnk disebbkan aku…
ibunya sakit dan kesedihan…
begitu juga keluargannya…
aku akan mula sekali lagi…
mencuba untuk menanam benih cinta…
doakanlah agar benih ini akn subur..
sesubur tumbuh-tumbuhan di muka bumi ini…
agar menjadi sebuah pohon cinta…
pohon yang subur dengan kehijauan daunnya…
mekar dengan kuntuman bunganya…
wangi dengan haruman bunganya yang indah…
sentiasa dipenuhi dengan buah-buah…
buah-buahan yg lahir dari kasih syang…
sentiasa disirami dengan cinta yang tulus…
agar akarnya sentiasa kuat dengn limpahan kesetiaan…
smoga pohon ini akan terus hidup…
semoga ia akan menjadi sebuah pohon yang besr..
sehinggakan dapt menjadi tempt untuk berteduh…
buat anak-anak kecil yg bakal dilahirkan…
insyaallah…
semoga perhubngn yg bakal terjalin kembali ini diberkati..
semoga ianya kekal abadi selamannya….
inilah suatu pengorbanan dariku…
ya allah…
kau bukakanlah pintu hatiku ini…
semoga aku dapt menyemai cinta ini kembali…
semoga pengorbanan yg aku lakukan ini tidak sia-sia…
semoga mereka sentiasa gembira…
sesungguhnya ya allah…
aku tidak snggup untuk menyakiti hati seorang ibu…
aku rela diriku disakiti…
semoga pengorbananku ini berakhir dengn kebahagiaan….
ya allah ya tuhanku…
kau lindungilah orang-orang yg ku sayangi ya allah….
berkatilah kehidupan mereka ya allah…
aku sayangkan kalian semua…
ampunkanlah segala dosa-dosaku…
andai aku pernah menyakiti hati kalian semua…
semoga kalian merestui perhubungan ini…
semoga kalian akan menerima diriku dan dirinya…
doakanlah kebahagian kami…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan