Powered By Blogger

Sabtu, 15 Oktober 2011

M@y@ K@sTuRy~~~~

maya kastury...
inilah nama penaku...
dari mana aku mendapatkn nama ini....
aku sendiri tiada jawapanya...
ianya datang secara tiba-tiba di benak fikiranku....
umy..abah...angah minta maaf kerana menggunakan nama ini...
bkn angah tidak menghargai nama pemberian kalian...
 tetapi biarlah ianya menjadi rahsia di sebalik nama MAYA KASTURY....
umy...abah terima kasih kerana membesarkan anakmu ini....
terima kasih kerana melayan kerenah anakmu ini...
jasa kalian tidak mungkin akan dapat angah balas...
ABAH...
angah rindu sangat-sangat kat abah...
semoga abah bersemadi dengan aman disana...
ampunkan segala dosa-dosa angah....
maafkan angah kerana tidak menemani abah...
ketika abah terlantar di hospital....
abah seorang ayah yang tegas...
seorang ayah yang mementingkan disiplin diri....
angah bangga dapat menjadi anak abah...
tanggal 08 Disember 2007 bersamaan 28 Zulhijjah...
abah pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya....
aku mengiringi abah dari hospital sehingga ke kampung...
semasa di dalam van jenazah abah terbaring kaku...
aku memegang tangan abah...
terasa begitu sejuk...
 itulah kali terakhir aku memegang tangan abah...
hidupku sekeluarga berubah dengan sekelip mata....
kini hanya umy yang menanggung kehidupan kami...
kami perlu kuatkan semangat...
walauapapun dugaan yang mendatang akan harus tabah...
ini adalah sebahagian dari ujian-Nya....
kini aku perlu berdikari...
aku tidak lagi boleh bergantung sepenuhnya kepada umy...
tapi bilakah akan tiba waktu itu...
aku hanya seorang pelajar...
tempoh pengajianku masih ada lagi setahun...
sepanjang tempoh ini aku msh memerlukan pertolongan umy...
ya allah ya tuhanku...
kau berkatilah hidup kami....
kau lindungilah orang-orang yang aku sayang....
UMY...
umy seorang ibu yang tabah....
tidak pernah merungut tentang kerenah anak-anaknya....
angah sayang umy sangt-sangt....
orang ckp muka aku iras muka umy...
MAYA KASTURY...
aku seorang yang ceria...
seorang yang penyayang....
kesedihanku hanya aku yang tahu...
walauapapun yang berlaku padaku....
ianya hanya akan menjadi rahsia antara aku dan teman-tamanku...
siapakah teman-temanku jikalau bukan bulan dan bintang....
merekalah temanku dikala aku kesedihan...
teman-teman ku di alam nyata...
kalian juga teman-temanku...
tetapi biarlah kalian berkongsi kegembiraanku...
aku tidak mahu kalin turut bersedih bersamaku...
aku sayangkan kalian....
walaupon kita hanya berkenalan di alam cyber...
tetapi aku sayangkan kalian....
kalianlah keluarga bagiku....
 yang tua adalah abang dan kakak bagiku...
yang muda adalah adik bagiku....
kalianlah kehidupanku....
walau kita tidak pernah bersua...
namun kalian sentiasa di hatiku...
terima kasiah kalian kerana menerima diriku di dalam kehidupan kalian.....
siapalah diriku ini....
hanya seorang anak gadis yang dahagakan kasih sayang.....
inilah diriku MAYA KASTURY.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan