Powered By Blogger

Jumaat, 14 Oktober 2011

LeLaKi ItU~~~~~

lelaki itu…
semalam aku jumpe die lagi……
jantung aku berdengup laju…..
siapa lelaki itu…
dia memandng aku…
dia senyum kepada aku…
matanya…
aku pernh nmpak…
tpi dimana…
siapa lelaki itu…
mentari mucul lagi…
menerangi alam maya…
pipt benyayi riang…..
sang kupu-kupu beterbangan dengn riang….
lelaki itu..
sekali lgi muncul di sisiku…
ingin menyapa…
ingin mengenalinya…
seorng penulis….
cintakan kedamaian…
tetapi persoalannya…….
siapa dia dalam hidupku…
hatiku begitu tenang disampingnya…..
bagaikan ada satu ikatan yang terjalin…
lelaki itu…
begitu mesra melayani aku…
bagaikan sudh mengenaliku…..
dunia apakah ini….
pelanginya begitu indah….
bulan,bintang dan matahari bersahabt….
binatang-binatang begitu jinak….
lelaki itu….
masih setia menemani si gadis….
seperti seorng dyang melayani sang puteri…
siapa dirinya..
dan siapa pula diriku yg sebenrnya…
aku begitu bhgia disisinya….
bagai berada di alam fantasi….
apekah chaya yg begitu terang itu….
mataku…
bagaikan anak kecil aku menagis…
along,adik,umy….
kenapa mereka menagis….
seperti sudh lma tidak bertemu dengnku….
along mmberikan khabr yg menyakitkan hati ku…
khabr yg akan mmbuatkan hidupku berubah…
inikah nasib ku didunia ini…
aku kehilangn segala-galanya…
lelaki itu…
ya kini aku sudah tahu…
sang putera yg selalu menemaniku…
sang putera yg tidak pernah jemu mmberikan senyuman….
lelaki itu…
bkan..
suamiku….
ya dia adalah suamiku…
ya allah tempatkanlah dia disisimu…
ampunknlah segala dosa-dosanya..
lelaki itu..
menemaniku sepanjang aku terlantr koma…
dialah putera kayangn….
yg hadir menemaniku untuk kesekian kalinya…
akn ku simpan kenangn ku itu…
suamiku….cintamu begitu indah…
tiada yg kedua hanya dirimu dlam hatiku…
syang begitu menyayangi dan mencintaimu…
inilah saat terakhirku melihatmu…
jatuh airmataku….menagis pilu…
hanya mampu ucpkan selamat jalan kasih…
hanya satu jam untuk menyayangimu…
tetapi untuk melupakanmu…
ku perlukan seumur hidupku…
lelaki itu…
walaupun begitu jauh dariku…
tetapi sentiasa didalam hatiku…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan