Powered By Blogger

Jumaat, 14 Oktober 2011

MaRuAh DiRiKu!!!!????~~~

kami akan sambung pengajian….
kami mempunyai cita-cita yang tinggi….
kami akan bersama-sama mengapainya…
bersama-sama menuju ke menara gading…
tetapi ade halangan yang perlu kami tempuhi…
tetapi bagaimana….
di mana kami boleh mendapatkanya…
sayang kita lupakan saja cita-cita kita…..
abang jangan mudah berputus asa….
kita xmungkin akan dapat mengapainya….
sayang akan cuba mencri jalan penyelesaiannya..
sekarang kita sudah ada jalan penyelesaiannya…
tetapi buat masa sekarang hanya abg sahaja yang boleh kesana…
abang jangan bimbang sayang akan menyusul kemudian…
kini sudah lima tahun berlalu….
aku masih disini mencari bekalan hidup…
abang masih meneruskan pengajiannya di sana…
abang maafkan sayang kerana tidak dapat menyusul abang…
maafkan sayang kerana tidak menepati janji kita…
cita-cita kita kini hanya tinggal kenangan…
teruskan perjuangan mu abang…
sayang di sini hanya mampu berdoa untuk kejayaan abang….
maafkan sayang kerana tidak membalas semua utusanmu…
hatiku begitu sakit setiap kali membaca surat kirimanmu….
namun hanya tuhan sahaja yang tahu bagaimana kehidupanku…
kehidupanku kini bagaikan berada di alam fantasi…
segala yang aku inginkan akan aku perolehi…
namun segalanya hanya untukmu…
aku lakukannya untuk menampung kehidupanmu di sana….
sayang mempunyai alasan sendiri…
mengapa sayang tidak meneruskan cita-cita sayang….
kini abang kembali ke tanah air…
mencari permaisuri hatimu ini….
maafkan sayang kerana sayang tidak sanggup untuk bertemu denganmu…
kini kita tidak lagi seperti dahulu..
bagaikan merpati dua sejoli…
bagaikan belangkas…
aku hanya dapat memandangmu dari kejauhan….
sayang rindukan abang…
kita xkan dapat lagi hidup bersama…
diriku kini bukan lagi diriku yang dahulu….
aku kini di gelar GEISHA…
ya geisha…
aku menjual diriku untukmu…
aku terpaksa melakukannya untuk mencari duit…
duit untuk menanggung perbelanjaanmu disana…
maafkan sayang abang…
kerana hatimu telah ku lukai..
bukan niatku untuk melakukannya..
namun hanya ini jalannya….
namun aku bahagia kerana abang sudah berjaya…
lupakanlah diriku yang kotor ini….
aku bukan lagi milikmu….
aku kini hanyalah seorang perempuan simpanan….
aku tidak layak buat dirimu…
selamat tinggal abang….
sampai akhir nyawa cintaku ini hanya untukmu….
aku sanggup menggadai maruahku hanya untukmu….
untuk orang yang aku sayang….
untuk dikau menggapai cita-citamu….
aku kini diibaratkan seperti patung barbie…
dihias cantik-cantik untuk tatapan lelaki-lelaki buaya…
ini lah kehidupanku…
hari ini….esok….lusa….dan buat selamanya…..
selamat tinggal kasih….
selamat tinggal abang…
selamat tinggal dunia….
maafkan diriku ini seorang insan yang kerdil…
yang sentiasa melakukan kesalahan….
aku lakukannya hanya untukmu…
lelaki yang bertahta di dalam hatiku buat selamanya…..

6 ulasan:

  1. yup...
    knpe...
    ade same dengn orng lain ker...

    BalasPadam
  2. xde r...
    cm xcye je awk tulis sndri...
    huhuhuuu

    BalasPadam
  3. huhuhu....
    jngnkan awk sye sndri pown xcye sye leh tulis semua nie....

    BalasPadam
  4. hahhaahaa...
    cm tu ye...
    plik gak awk nih..
    sndri wt sndri xcye...
    huhuhuu

    BalasPadam
  5. huhuhuh,....hbs 2 nk wat cm ner...
    bende nie dtng tbe2 je...
    dh terlintas lam fkirn sye...
    sye tulis je la...
    hhuhu...

    BalasPadam