Powered By Blogger

Jumaat, 27 Januari 2012

MENGEJAR CINTAKU…

Dulu cintaku dipermainkan…
Kini cintaku dikejar olehnya…
Kini aku bukan lagi diriku yang dulu…
Mudah menerima cinta dari seseorang…
Hatiku kini sudah tertutup untuk menerima cinta…
Dia perlu berubah jika inginkan cintaku…
Sikapnya masih seperti dulu…
Itu yang membuatkan sukar untukku menerima dirinya…
Walaupun kini hidupnya tidak lagi seperti dulu…
Bukan lagi lelaki yang pemalas…
Kini dia sudah pandai berdikari…
Mencari hartanya sendiri…
Belajar hidup berdikari…
Namun sikapnya masih tidak berubah…
Hanya itu yang menjadi penghalang dirinya…
Penghalang untuk mendapat cintaku kembali…
Sikapnya masih menyakitkan hatiku…
Suatu hari aku mendapat berita yang mengejutkan aku…
Setelah setahun kami berpisah…
Papa dan mamanya masih menanyakan diriku…
Mereka masih mengharapkan diriku…
Hanya aku pilihan mereka…
Perlukah aku menerima dirinya demi papa dan mama…
Tetapi hatiku masih tertutup…
Masih belum bisa menerima dirinya dalam hidupku…
Sikapnya masih belum memuaskan hatiku…
Hatiku masih belum boleh menerima dirinya…
Aku masih memberinya peluang…
Tetapi terpulang kepada dirinya…
Ingin mengambil peluang itu atau tidak…
Semoga dia tidak mensia-siakan peluang ini…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan