Powered By Blogger

Jumaat, 27 Januari 2012

MENGAPA DIRIKU…

Dulu diriku hanyalah hamba baginya…
Dulu aku diperlukan untuk kepentingan dirinya…
Dulu aku bukanlah permaisuri dalam hidupnya…
Dulu aku perlu bekerja untuk mencari duit…
Dulu maki hamun dan cercaan adalah makananku…
Dulu setiap minggu aku perlu serahkan gajiku kepadanya…
Walaupun kami dipisahkan dengan beribu batu…
Aku tetap dapat hidu kecurangannya…
Dia mempunyai insan lain selain dari diriku…
Akhirnya aku membuat keputusan untuk berpisah…
Adakah ini kehidupanku…
Mengapa aku sering kecundang dalam percintaan…
Apakah aku tidak cukup setia dalam percintaan…
Apakah tidak cukup pengorbanan yang telah aku lakukan…
Sudah sering kali aku bekorban demi cintaku…
Tetapi hasilnya tetap juga begini…
Aku dipermainkan…
Aku dipergunakan…
Aku diperbodohkan…
Apakah aku tidak layak untuk memiliki cinta…
Aku juga ingin disayangi dan menyayangi…
Aku juga ingin merasa nikmatnya bercinta…
Tetapi mengapa cintaku sering saja dipersiakan…
Apakah anganku terlalu tinggi…
Aku hanya inginkan kasih sayang yang ikhlas…
Sampai kapan aku perlu menunggu…
Akan wujudkah cinta sejati dalam hidupku…
Adakah orang yang akan mencintai aku dengan ikhlas…
Tidak lagi mempergunakan diriku untuk kepentingannya…
Aku akan terus setia menunggu…
Menantikan kehadiranya di dalam hidupku…
Cinta sejati yang bakal hadir menceriakan hidupku…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan