Powered By Blogger

Jumaat, 27 Januari 2012

SEPI TANPA CINTA…

Hidup tanpa cinta begitu sepi kurasakan…
Jiwaku terasa begitu kosong…
Bagai bulan tanpa bintang disisi…
Begitu sunyi kurasakan tika ini…
Bagaikan ada kekurangan dalam hidupku…
Tiada teman yang menghiburkan hati…
Tiada rasa cinta yang dapat diluahkan…
Kurasakan seperti tiada yang sudi menyayangi diriku…
Atau aku yang terlalu memilih paras rupa…
Atau hatiku telah tertutup untuk bercinta lagi…
Pengalaman lalu mengajarku ertinya cinta…
Aku terlalu mudah menerima cinta seseorang…
Sering dipermainkan oleh cinta…
Sehinggakan aku sudah muak untuk bercinta lagi…
Hatiku terasa begitu sakit bila memikirkannya…
Tapi kini aku terasa sunyi tanpa cinta…
Hidupku begitu bosan kurasakan…
Tiada teman untuk bersms…
Tiada teman untuk melayan kerenahku…
Namun aku takut untuk memiliki cinta lagi…
Takut untuk terluka lagi…
Namun apa yang harus aku lakukan ketika ini…
Cemburukan bulan dan bintang…
Pasangan yang paling setia…
Hanya mereka peneman malamku yang sepi…
Setia mendengar keluhan hatiku…
Bagaikan pungguk yang rindukan rembulan…
Iri hati melihat teman-teman bersama pasangan mereka…
Pernah aku terfikir siapakah pasangan hidupku…
Bagaimanakah gerangan si dia…
Jujurkah cintanya terhadap diriku…
Ya allah pertemukanlah diriku dengan cinta yang sejati…
Cinta yang akan membahagiakan diriku ini…
Semoga diriku tidak lagi sepi tanpa cinta…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan