Powered By Blogger

Jumaat, 27 Januari 2012

ADAKAH SI DIA…

Perkenalanku dengan si dia bermula di alam maya…
Dulu aku sering membaca ucapan si dia…
Tapi aku tidak pula merasai apa-apa…
Si dia bagiku hanyalah teman di alam maya…
Namun kini si dia ingin mengenali diriku…
Apakah aku perlu mengenalinya…
Apakah si dia ikhlas ingin mengenaliku…
Perlukah aku memberinya peluang…
Hatiku ingin mengenalinya…
Namun hatiku juga takut ingin mengenalinya…
Takut hatiku ini dipermainkan…
Tak kenal maka tak cinta…
Aku memberanikan diri untuk mengenali si dia…
Pertama kali berbicara dengan si dia…
Ku rasakan bagaikan sudah bertahun mengenalinya…
Perbualan yang penuh dengan keceriaan…
Sepertinya bukan pertama kali berbicara…
Suaranya begitu merdu di pendengaranku…
Namun aku tidak ingin terlalu mengharap…
Aku takut diriku tidak sesuai bersamanya…
Siapalah diriku ini ingin mengharapkan cintanya…
Aku ikhlas ingin mengenali si dia..
Ya allah bantulah hambamu ini…
Kau restuilah perhubungan ini…
Kau kuatkanlah hatiku ini…
Kau bukakanlah pintu hatiku ini…
Buka pintu hatiku untuk kembali mengenali cinta…
Pertemukanlah aku dengan si dia yang ikhlas mencintaiku…
Semoga segala usahaku tidak di sia-siakan…
Semoga perkenalan aku dengan si dia direstui…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan